ZNAKOWANIE UPOMINKÓW FIRMOWYCH

Wykonujemy znakowanie upominków wszystkimi dostępnymi na polskim rynku metodami.

Produkty, które znajdziesz w katalogach możemy oznakować Twoim logo. Ponadto możemy nanieść logo na produktach powierzonych od Ciebie lub niestandardowych, które nie są katalogowymi gadżetami reklamowymi ani odzieżą promocyjną.

Wybór odpowiedniej techniki znakowania to nie lada wyzwanie. Przy decydowaniu się na konkretny sposób trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników. Poniżej znajdziesz krótko opisaną zależność wyboru metody znakowania od tych czynników oraz opisy poszczególnych metod.

Ale nic się nie martw – nie musisz tego czytać, ani się na tym znać.

Wystarczy, że prześlesz nam informację, jaki produkty masz na oku i co chcesz na nich umieścić. Wtedy my – korzystając z wieloletniej praktyki i doświadczenia – zaproponujemy Ci najkorzystniejszą ekonomicznie propozycję idealnie dopasowaną do Twojego zapotrzebowania. 

Zanim zdecydujesz się na konkretną technologię, warto wziąć pod uwagę poniższe kwestie:

  • Przede wszystkim ważny jest materiał, z jakiego zrobiony jest znakowany produkt. Na metalu najczęściej proponujemy grawerunek, który jest najtrwalszy. Na plastiku lepszy będzie tampodruk, a na bawełnianej koszulce – sitodruk.
  • Drugim ważnym aspektem wyboru metody znakowania jest liczba kolorów do nadruku. Najbardziej ekonomicznie jest nadrukować jeden kolor. Często logotypy nawet kilkukolorowe można sprowadzić do jednego koloru. Jeden lub kilka kolorów naniesiemy technologią tampodruku lub sitodruku. Jeśli grafika ma wiele kolorów lub nawet przejścia tonalne, wtedy proponujemy nadruk full kolor DTG lub sublimację. Ten rodzaj nadruku świetnie sprawdza się również przy drukowaniu zdjęć.
  • Trzecią rzeczą, którą trzeba wziąć pod uwagę przy decydowaniu się na dany nadruk – to jego cena. Cena znakowania zawsze zależy od jednorazowo znakowanej partii towaru. Do każdego znakowania trzeba przygotować i ustawić maszynę, a niektóre technologie dodatkowo wymagają wykonania specjalnej matrycy. Dlatego w zależności od tego, czy nakład jest wysoki, czy niski – możemy zaproponować Ci różne technologie znakowania. 

Grawerunek Laserowy

Grawerunek to technika znakowania produktów za pomocą lasera.

Polega na usuwaniu materiału z powierzchni przedmiotu za pomocą promienia laserowego, który jest sterowany komputerowo. Przez to grawer ma zawsze kolor materiału, z jakiego zrobiony jest produkt. Nie ma tutaj możliwości naniesienia kolorów. 

Jest to metoda najbardziej trwała i odporna na ścieranie, bo grawerunek na produkcie jest wklęsły. Ponadto jest to niezwykle precyzyjna metodą, która umożliwia naniesienie nawet najbardziej skomplikowanych wzorów. 

Zwykle grawerunek stosujemy na materiałach metalowych.

Tłoczenie

Aby wykonać tłoczenie konieczne jest przygotowanie specjalnej matrycy, na której odwzorowana jest grafika. Podobnie jak w przypadku grawerunku, nie ma tutaj możliwości nałożenia koloru. Tłoczenie polega na odciśnięciu na materiale tej matrycy z grafiką.

Najczęściej tłoczenie stosujemy na skórze i ekoskórze. Technologia jest niezwykle trwała, tłoczenie nigdy się nie ściera. 

TAMPODRUK

W tej technologii do naniesienia nadruku używa się silikonowego stempla – tamponu. Przenosi on farbę drukarską z matrycy, na której jest wzór nadruku, prosto na znakowany artykuł. 

Dzięki tamponom o różnych kształtach możemy wykonać nadruk nawet na nierównych i nieregularnych przedmiotach. Tampon jest przy tym technologią bardzo dokładną, dzięki czemu nawet niewielkie nadruki wychodzą dokładnie i czytelnie.

Najczęściej znakujemy tampodrukiem przedmioty plastikowe, drewniane lub metalowe, a także z ekoskóry. 

SITODRUK

Do naniesienia nadruku używa się specjalnego sita rozciągniętego na ramie. Sito przepuszcza farbę tylko w tych miejscach, w których ma być nadruk, a pozostała jego część jest pokryta emulsją, która nie przepuszcza farby. 

Do sitodruku konieczne jest przygotowanie matrycy, przez to nie jest to najlepszy wybór dla małych nakładów. 

Często sitodrukiem znakuje się duże powierzchnie, na przykład koszulki, parawany, czy parasolki. Jednocześnie najbardziej popularna i najbardziej trwała technologia znakowania odzieży i tekstyliów. 

Hot Stamping

Technologia hot-stampingu polega na tłoczeniu gorącą matrycą bezpośrednio na produkcie. Można użyć tutaj gorących folii, dzięki czemu tłoczenie może mieć inne kolory niż materiał podkładowy.

Konieczne jest użycie specjalnej matrycy, przez co ta technologia jest bardziej ekonomiczna przy dużych nakładach. 

TERMOTRANSFER

Termotransferem znakuje się przede wszystkim tkaniny, zwłaszcza o nierównej powierzchni lub ze sztucznych materiałów. 

Grafika jest przygotowana na specjalnym papierze farbami plastizolowymi, a potem wgrzana na materiał za pomocą prasy. 

Technologia termotransferu gwarantuje bardzo dużą ostrość małych, drobnych i cienkich elementów, a farba całkowicie pokrywa materiał i idealnie odwzorowuje kolory nawet na ciemnych kolorach. 

Najczęściej termotransfer stosujemy na odzież roboczą, kurtki lub czapki. Nie wymagana jest tutaj żadna matryca, więc ten rodzaj znakowania jest opłacalny nawet dla małych nakładów. 

FLOCK

Do nadruku flockiem używa się specjalnej folii, która nie jest gładką powierzchnią, lecz meszkiem o króciutkim włosiu. Grafikę wycinamy ploterem na tej folii, a prasa termiczna wgrzewa ją w koszulkę. 

Najczęściej stosowany na odzieży wierzchniej i sportowej. Ze względu na brak konieczności przygotowania matrycy polecany również do małych nakładów. 

Flock jest przygotowywany z konkretnych kolorów folii, więc nadruk może być tylko w pełnych kolorach. Nie ma możliwości nadruku gradientów. 

Nadruk jest wytrzymały i nie spiera się. 

HAFT KOMPUTEROWY

Haft to bardzo stara metoda znakowania, a przy tym niezwykle elegancka. Następca ręcznego haftowania, który w dzisiejszym świecie robiony jest komputerowo. 

W programie komputerowym przygotowuje się haftowane grafiki, a następnie maszyna wykonuje ten haft na produkcie. Używa się nitek w konkretnych kolorach – jest zatem możliwe haftowanie w wielu kolorach, ale nie ma możliwości wyhaftowania przejść tonalnych. Na nowoczesnych maszynach można wyhaftować nawet wielokolorowe i mocno skomplikowane wzory. 

Koszt tego znakowania jest liczony od ilości ściegów, im więcej razy igła musi uderzyć, tym wyższa cena. 

Haft komputerowy jest bardzo trwały. Odzież można prać w pralce i prasować, a dopóki się mechanicznie nie zaciągnie nitki – nic się z nim nie dzieje. 

Najczęściej haftujemy odzież, czapki, ręczniki, czy torby. 

Szycie kreatywne

Alternatywą dla haftu komputerowego może być wyszywanie kreatywne. Podobnie jak haft komputerowy jest sterowane automatami CNC, ale mamy tu możliwość wyszywania kształtu jednej linii. Dzięki temu haft jest minimalistyczny i może w sposób lekki kojarzyć się z branżą lub produktem. 

Możemy również z jednej linii przejść do wyszycia całego wzoru, przez co znakowanie jest jednolite i spójne. 

Oprócz szycie kreatywnego możemy na jednym projekcie dodać logo tłoczone, co idealnie uzupełni produkt. 

DRUK CYFROWY

Druk cyfrowy UV to nic innego jak nadrukowanie obrazu z pamięci komputera bezpośrednio na produkt. Po naniesieniu tuszu nadruk jest utrwalany światłem UV, dzięki czemu jest odporny na wodę czy słońce. 

Druk cyfrowy umożliwia nam osiągnięcie fotograficznej jakości na przedmiotach, ponieważ nadruk jest we wszystkich kolorach, a więc zarówno gradienty jak i przejścia tonalne mogą być nadrukowane. Szczegóły grafik są bardzo wyraziste, a kolory nasycone.

Ze względu na brak konieczności matrycy, polecany często do pełnokolorowych wydruków dla małych nakładów. Najczęściej drukujemy tą technologią metale, drewno i plastiki, a także skórę. 

NAKLEJKI

Naklejki to najbardziej uniwersalne znakowanie na świecie. 

Najczęściej znakujemy za pomocą naklejki żywicznej, które są wypukłe 3D i można uzyskać na nich bardzo głębokie i nasycone kolory. 

Zawsze jak nie ma innego sposobu na oznakowanie przedmiotu – możemy zaproponować naklejkę na opakowaniu. 

Ostatnio bardzo popularne są naklejki elektrostatyczne, które bez kleju przyczepiają się do powierzchni, można je dowolnie odrywać i znów przyklejać bez szkody dla powierzchni. 

Sublimacja

Nadruk metodą sublimacji wykorzystuje zjawisko chemiczne zwane sublimacją. Nadruk przygotowuje się farbami sublimacyjnymi na papierze transferowym. Papier za pomocą prasy z wysoką temperaturą przenoszony jest na odzież i farba wiąże się z włóknami poliestrowymi. 

Podczas podgrzania na prasie barwnik zmienia się w gaz, a włókna się otwierają i przyjmują barwnik. Dzięki temu kolor zostaje wdrukowany w materiał i jest niewyczuwalny w dotyku, a kolor nigdy się nie spierze ani nie zetrze. 

Sublimację najczęściej stosujemy do nadruku na jasnych koszulkach sportowych. Ze względu na słabe własności kryjące i wysoką temperaturę procesu stosuje się wyłącznie poliester. 

KALANDER

Kalandrowanie to inaczej formowanie materiału tak, aby miał pożądaną fakturę. Robi się to za pomocą urządzenia podobnego do magla o obrotowych walcach, przez które przepuszcza się materiał. Prasy nadają materiałowi dowolną fakturę, strukturę lub wzór. Może to być napis lub też motyw zwierzęcy, faktura drewna lub skóry.

Za pomocą kalandru można materiał również wygładzić i sprawić, żeby miał połysk.

Tą technologią możesz zaprojektować własne, wyszukane materiały.

Kamienie szlachetne

Niektóre skórzane upominki możemy ozdobić kamieniami szlachetnymi. Na trwale są przymocowane do dowolnego przedmiotu.

Znakowanie kamieniami wykonujemy na wyrobach skórzanych i skóropodobnych już od 25 sztuk.

Do wyboru masz m.in. ametyst, agat, krzemień pasiasty, bursztyn, obsydian, kryształ Swarovskiego, opal, koral, czy kamień księżycowy.

Wszywka drukowana

Produkty, które są robione na specjalne zamówienie dają ogromne możliwości znakowania w przeciwieństwie do gotowych produktów. Jednym z ciekawych sposobów oznakowania produktów jest wszycie tasiemki z nadrukiem. Może to być nawet pełnokolorowy nadruk. 

Tasiemka lub wszywka może być dołączona jako brelok na metalowym kółku lub też wszyta bezpośrednio w szew produktu. 

Jeśli udało Ci się przebrnąć przez te wszystkie metody znakowania i wiesz, już co podoba Ci się najbardziej – napisz do nas, abyśmy mogli wspólnie zrealizować wszystkie Twoje pomysły. 

A jeśli nadal nie wiesz – tym bardziej napisz – pomożemy!

Dopisz się do newslettera!

Bądź zawsze na bieżąco z nowościami z branży gadżetów reklamowych dla firm!
  1. Newsletter jest całkowicie darmowy.
  2. Nie wysyłamy spamu.
  3. W każdej chwili możesz wypisać się jednym kliknięciem.
  4. Otrzymujesz tylko najwyższej jakości oferty.
Daj szansę, będzie fajnie! :)

Zgadzam się na otrzymywanie newslettera.

Akceptuję Politykę Prywatności.